Sabtu, 21 Desember 2013

Lelaki cemas menanti hasil ujian darah kerana Perkosa Wanita Penderita HIV

3 Sept 2013

London, - Lelaki berumur 27 tahun di Manchester, England ini   dilanda kecemasan. Dia sedang menunggu hasil ujian darah untuk  memastikan apakah di  telah dijangkiti virus HIV atau tidak.

Richard Thomas begitu  gelisah. Apalagi,  dia telah dihukum penjara lima tahun atas dakwaan memperkosa seorang wanita. Nah, wanita itu ternyata mengidap virus HIV! Hal inilah yang tidak diketahui Thomas sebelumnya.

Dalam perbicaraan terungkap, Thomas mengenal mangsanya dan tahu bahawa wanita itu mengidap   penyakit. Namun Thomas tidak pernah tahu yang wanita itu juga terjangkit virus HIV.

Dalam perbicaraan pembacaan hukuman yang diadakan di mahkamah  Liverpool Crown Court seperti dilansir Daily Mail, Selasa (3/9/2013), terungkap bahawa Thomas sangat terkejut ketika diberitahu bahwa mangsa menderita virus HIVA. Thomas pun meminta agar dia dibawa ke rumah sakit untuk menjalani pemeriksaan.

Terungkap bahawa Thomas masuk ke rumah mangsa di malam hari pada 20 Julai lalu ketika mangsa tertidur nyenyak. Thomas pun memperkosa wanita itu sampai dia kemudian terbangun, mendapati Thomas sedang menggagahi dirinya.

"Dia (korban) diam ketakutan dan tak mengeluarkan kata-kata. Terdakwa kemudian memakai seluarnya dan pergi," kata pendakwaraya, Harry Pepper.

"Dia (terdakwa) pun ditangkap dan diinterogasi dan mengatakan dirinya ketika itu mabuk berat, mengambil kokain dan ekstasi dan tak boleh mengingat insiden itu," imbuh Pepper.Next
 sumber:detikNews

0 komentar:

Posting Komentar

 
Copyright © 2012. pustaka blog - Posts · Comments
Powered by Blogger