Minggu, 09 Maret 2014

Tragis! Guru perkosa bunuh dan potong mayat muridnya

19 Sep 2013
 
Beijing - Menyedihkan! Seorang remaja perempuan di China diperkosa dan dibunuh oleh gurunya sendiri. Mayat remaja berusia 15 tahun ini bahkan dipotong oleh   guru itu.

Media setempat NetEase seperti dilansir Asia One, Khamis (19/9/2013), melaporkan remaja bernama Xiao Min ini menghilang sejak 17 Ogos 2013 lalu. Orangtuanya yang tinggal di Weifang, Wilayah Shandong lantas melaporkan kepada polis setempat dan usaha pencarian pun dilakukan.

Betapa terkejutnya pihak keluarga ketika menyedari bahawa Xiao Min sudah tak bernyawa. Penyiasatan polis   setempat mengarah kepada seorang mantan guru Xiao Min ketika masih duduk di bangku sekolah menengah pertama.

Menurut polis , lelaki yang tidak disebut namanya ini memujuk Xiao Min untuk datang ke bangunan sekolah bekas tempat belajar dengan alasan perlu bantuan. Ketika itu, Xiao sedang dalam perjalanan pulang ke rumah.

Tak diduga, rupanya   guru itu berniat jahat terhadap Xiao Min. Di sana, Xiao Min diperkosa oleh pelaku dan kemudian dibunuh.

Menurut ayah Xiao Min, puterinya tidak boleh melawan pelaku. Namun pelaku tetap membekap wajah Xiao Min dengan bantal hingga mati. Tidak hanya itu, pelaku menghantukkan kepala Xiao Min ke tembok hingga pecah.

Polis  menuturkan, pelaku kemudian memotong mayat   Xiao Min menjadi beberapa bahagian dan kemudian membuangnya di sejumlah lokasi terpisah. Akibat hal ini, polis  dan keluarga Xiao Min memerlukan waktu beberapa hari untuk mencari dan mengumpulkan potongan tubuh Xiao Min.

Media setempat melaporkan, semasa hidup Xiao Min dikenal sebagai anak yang mengagumkan dengan prestasi akademik yang sangat bagus. Bahkan, dia sudah diterima di sekolah menengah atas  bergengsi dengan nilai mencapai 794 yang merupakan nilai tertinggi dari seluruh siswa yang masuk.

Sumber:detikNews

0 komentar:

Posting Komentar

 
Copyright © 2012. pustaka blog - Posts · Comments
Powered by Blogger